Nasza Kadra

Dyrektor – mgr Joanna Kowalkowska

Wicedyrektor – mgr Bożena Polaszek

 

Nasi Specjaliści

 

mgr JOANNA BRACHMAŃSKA – MIESZCZAK

– psycholog, oligofrenopedagog, tyflopedagog

prowadzi diagnozę psychologiczną dzieci i młodzieży w związku z:

  • zaburzeniami i zakłóceniami rozwojowymi – diagnoza dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  • trudnościami w nauce,
  • specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja rozwojowa),
  • zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD),
  • badaniem dojrzałości szkolnej sześciolatków,
  • indywidualnym tokiem nauki,
  • trudnościami emocjonalnymi,
  • trudnościami wychowawczymi.

Działania postdiagnostyczne:

  • opiniowanie i orzecznictwo,
  • terapia psychologiczna indywidualna i grupowa dla dzieci z trudnościami emocjonalnymi,
  • zajęcia ogólnorozwojowe dla uczniów z trudnościami w nauce,
  • poradnictwo wychowawcze dla rodziców,
  • spotkania psychoedukacyjne dla rodziców, nauczycieli i uczniów,
  • konsultacje i poradnictwo psychologiczne dla nauczycieli, wychowawców oraz instytucji działających na rzecz dziecka i jego rodziny.

mgr MAŁGORZATA GIERAŁTOWSKA

– tyflopedagog, oligofrenopedagog, psycholog

prowadzi diagnozę dzieci i młodzieży z problemami wzrokowymi w zakresie:

  • rozwoju funkcji wzrokowych,
  • funkcjonalnej oceny ostrości wzroku,
  • pola widzenia,
  • widzenia barwnego,
  • ustalenia specjalnych potrzeb związanych z funkcjonowaniem wzrokowym dziecka w szkole

A także zajęcia usprawniające:

  • funkcje wzrokowe,
  • uwagę wzrokową,
  • orientację przestrzenną,
  • koordynację wzrokowo-ruchową,
  • koncentrację uwagi.
  • grafomotorykę.

Inne:

  • poradnictwo dla rodziców i nauczycieli,
  • współpraca z innymi specjalistami,
  • współpraca z placówkami oświatowymi).

mgr SABINA GOCZOŁ

– psycholog, doradca zawodowy, specjalista interwencji kryzysowej

prowadzi diagnozę psychologiczną uczniów szkół podstawowych, gimnazjum i ponadgimnazjalnych w związku z:

  • trudnościami dydaktycznymi;
  • specyficznymi trudnościami w uczeniu się;
  • indywidualnym tokiem nauki;
  • nauczaniem indywidualnym;
  • kształceniem specjalnym;
  • realizacją obowiązku szkolnego poza szkołą;
  • trudnościami emocjonalnymi;
  • diagnozą w kierunku predyspozycji zawodowych uczniów.

Działania postdiagnostyczne:

  • opiniowanie i orzecznictwo;
  • konsultacje dla rodziców, nauczycieli, pedagogów szkolnych;
  • pomoc uczniom w przejściu przez proces decyzyjny odnośnie wyboru kierunku kształcenia i zawodu – rozmowy doradcze;
  • realizacja zajęć warsztatowych między innymi z zakresu profilaktyki, kształtowania umiejętności psychospołecznych, poradnictwa zawodowego, radzenia sobie w sytuacjach trudnych;
  • porady bez badań;
  • pomoc psychologiczna;
  • interwencja kryzysowa;
  • systematyczna współpraca ze szkołami.

mgr JOANNA KOWALKOWSKA

– pedagog

prowadzi diagnozę pedagogiczną  dzieci i młodzieży w związku z:

  • trudnościami w nauce;
  • diagnozą dysleksji;
  • zespołem nadpobudliwości psychoruchowej ADHD;
  • trudnościami  wychowawczymi;
  •  badanie dojrzałości szkolnej sześciolatków.

Działania postdiagnostyczne:

  • zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci i młodzieży doskonalące umiejętności społeczne, zapobiegające agresji;
  • zajęcia terapii pedagogicznej dla uczniów szkół podstawowych w związku z trudnościami w nauce czytania i pisania;
  • spotkania psychoedukacyjne dla nauczycieli i rodziców;
  • porady  dla rodziców w spr. trudności wychowawczych i szkolnych;
  • konsultacje dla nauczycieli).

mgr JOANNA LINDNER

– pedagog

Diagnoza  pedagogiczna dzieci  ze szkół podstawowych w związku z:

 
  • trudnościami w nauce;
  • specyficznymi trudnościami w uczeniu się – dysleksja  rozwojowa;

    trudnościami  emocjonalnymi;

  • trudnościami  wychowawczymi.

Działalność postdiagnostyczna:

  • zajęcia  o charakterze terapeutycznym  dla  dzieci z trudnościami w  uczeniu się;

  • warsztaty psychoedukacyjne dla dzieci, rodziców;

  • porady  dla rodziców na podstawie  badań;

  • porady bez badań;

  • konsultacje  ze specjalistami  szkolnymi, nauczycielami.

mgr KATARZYNA LISZKA – HOLECZEK

– psycholog, psychoterapeuta

prowadzi diagnozę psychologiczną  dzieci i młodzieży w związku z:

  • trudnościami w nauce;
  • specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja rozwojowa);
  • zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD);
  • indywidualnym tokiem nauki (dzieci zdolne);
  • trudnościami emocjonalnymi;
  • trudnościami wychowawczymi.

Działania postdiagnostyczne:

  • opiniowanie i orzecznictwo;
  • psychoterapia indywidualna młodzieży z trudnościami emocjonalnymi;
  • terapia rodzin– pomoc w rozwiązywaniu rodzinnych trudności, budowanie więzi i prawidłowych relacji rodzinnych;
  • zajęcia psychoedukacyjne, warsztatowe, prelekcje dla uczniów, nauczycieli według zapotrzebowania tematycznego;
  • konsultacje i poradnictwo psychologiczne dla rodziców i nauczycieli).

mgr PAULINA PIWOWAR – SAJDYK

– psycholog

prowadzi diagnozę psychologiczną  dzieci i młodzieży w związku z:

  • trudnościami w nauce;
  • specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja rozwojowa);
  • zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD);
  • indywidualnym tokiem nauki (dzieci zdolne);
  • trudnościami emocjonalnymi;
  • trudnościami wychowawczymi.

Działania postdiagnostyczne:

  • opiniowanie i orzecznictwo;
  • zajęcia psychoedukacyjne, warsztatowe, prelekcje dla uczniów, nauczycieli według zapotrzebowania tematycznego;
  • konsultacje i poradnictwo psychologiczne dla rodziców i nauczycieli).

mgr KATARZYNA PLANICKA – SROGA

– surdologopeda, neurologopeda, surdopedagog, wczesne wspomaganie rozwoju

prowadzi diagnozę logopedyczną i surdologopedyczną dzieci i młodzieży:

  • badania przesiewowe mowy dzieci, prowadzone na terenie szkół i przedszkoli,
  • badania przesiewowe słuchu programem „Słyszę” za pomocą Platformy Badań Zmysłów na terenie poradni, przedszkoli i szkół,
  • diagnozowanie wad mowy i zaburzeń komunikacyjnych o różnej etiologii u dzieci, w tym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Działalność postdiagnostyczna:

  • ocenianie i interpretowanie wyników badań oraz formułowanie wskazań logopedycznych, w tym postępowania korekcyjno – terapeutycznego,
  • terapia logopedyczna indywidualna i grupowa, dostosowana do potrzeb
    i możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, w tym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  • nawiązywanie i realizowanie współpracy z placówkami oświatowymi, współdziałanie z nauczycielami przedszkoli i szkół poprzez warsztaty, prelekcje, konsultacje, obserwacje, pogadanki itp.,
  • współpraca z rodzicami w formie spotkań indywidualnych na terenie poradni oraz grupowych w poradni lub szkołach i przedszkolach, w formie prelekcji, pogadanek, warsztatów itp.
  • kierowanie klientów poradni do odpowiednich specjalistów z zakresu neurologii, laryngologii, audiologii itp., oraz instytucji typu MOPS, OWI, OREW,
  • obejmowanie opieką merytoryczną praktykantów i stażystów).

mgr BOŻENA POLASZEK

– surdologopeda, specjalista terapii ręki, instruktor Masażu Shantala

prowadzi diagnozę logopedyczną i surdologopedyczną dzieci i młodzieży.

Badanie:

  • budowy i sprawności aparatu mownego,
  • czynności fizjologicznych w obrębie narządów mownych,
  • rozumienia i nadawania mowy,
  • artykulacji głosek języka polskiego,
  • analizy, syntezy i pamięci słuchowej,
  • słuchu fizjologicznego i fonemowego,
  • lateralizacji.

Działalność postdiagnostyczna:

  • ocenianie i interpretowanie wyników badań oraz formułowanie wskazań i opinii,
  • terapia indywidualna i grupowa dzieci i młodzieży,
  • praca profilaktyczna i terapeutyczna w zakresie czytania i pisania,
  • trening słuchowy „Słyszę, nie słyszę”.

Inne działania:

  • profilaktyka logopedyczna prowadzona w celu likwidowania bądź zmniejszenia zaburzeń komunikacyjnych dzieci i młodzieży,
  • badania przesiewowe słuchu za pomocą Platformy Badań Zmysłów,
  • doradztwo logopedyczne dla rodziców i nauczycieli,
  • współpraca z innymi specjalistami,
  • współpraca z placówkami oświatowymi).

mgr GRAŻYNA TLOŁKA

– neurologopeda

prowadzi diagnozę logopedyczną i neurologopedyczną dzieci i młodzieży.

Badanie:

  • badanie nadawania mowy:

– aspekt fonetyczny (realizacja głosek),

– aspekt leksykalny (zasób słownictwa),

– aspekt gramatyczny,

– ocena sprawności pragmatycznej (sytuacyjnej, społecznej),

  • badanie rozumienia mowy,
  • badanie stanu oraz sprawności narządów artykulacyjnych,
  • badanie czynności fizjologicznych w obrębie narządów mowy,
  • badanie słuchu fonematycznego i pamięci słuchowej,
  • orientacyjne badanie słuchu,
  • badanie płynności mowy i emisji głosu,
  • badanie praksji i agnozji.

Działania postdiagnostyczne:

– terapia logopedyczna (indywidualna, grupowa) dzieci i młodzież:

  • stymulacja funkcji aparatu artykulacyjnego,
  • kształcenie kompetencji komunikacyjnych,
  • usuwanie zaburzeń mowy,
  • stymulowanie rozwoju mowy i wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy,
  • doskonalenie odpowiedniego poziomu sprawności językowej;

– profilaktyka logopedyczną  w zakresie zaburzeń mowy, wad wymowy, wad rozwojowych narządów artykulacyjnych oraz konsekwencji nieprawidłowej mowy,

– przesiewowe badania słuchu, wzroku i mowy u dzieci, młodzieży oraz osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi przy zastosowaniu  Platformy Badań Zmysłów,

– ocenianie i interpretowanie wyników badań oraz formułowanie wskazań i opinii,

– poradnictwo dla rodziców i nauczycieli placówek oświatowych z terenu Żor).

mgr KATARZYNA ZBIJOWSKA – MUSIAŁ

– oligofrenopedagog, nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, terapeuta pedagogiczny, arteterapeuta, specjalista w zakresie pracy z osobami ze spektrum autyzmu, nauczyciel gimnastyki korekcyjnej

Prowadzi diagnozę pedagogiczną dla dzieci w związku z:
-wczesnym wykrywaniem nieprawidłowości rozwojowych
-udzielaniem porad do pracy korekcyjno-wyrównawczej
-badaniem dojrzałości sześciolatków

Działania postdiagnostyczne:
-zajęcia terapeutyczne dla dzieci stymulujące sferę emocjonalno -społeczną
-zajęcia z arteterapii i technik relaksacyjnych
-zajęcia terapii pedagogicznej dla dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym
-porady dla rodziców na podstawie badań
-porady bez badań
-konsultacje dla nauczycieli i pedagogów

mgr Julia Jania

– psycholog

prowadzi diagnozę psychologiczną dzieci młodszych w związku z:

–  wczesnym wykrywaniem nieprawidłowości rozwojowych

–  trudnościami emocjonalnymi

–  trudnościami wychowawczymi

Działania postdiagnostyczne:

  • opiniowanie i orzecznictwo
  • konsultacje dla rodziców
  • pomoc psychologiczna
  • realizacja zajęć warsztatowych z zakresu kompetencji emocjonalnych i społecznych
  • współpraca z placówkami edukacyjnymi

Wioleta Fryś-Osmałek

- Pedagog, Doradca Zawodowy – terapeuta i diagnosta, trener Treningu Umiejętności Społecznych

Prowadzi diagnozę pedagogiczną dzieci ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych
w związku z:

  • trudnościami w nauce
  • specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu (dysleksja rozwojowa)
  • zakłóceniami emocjonalnymi
  • trudnościami wychowawczymi

Działania postdiagnostyczne:

  • zajęcia terapeutyczne dla uczniów szkół podstawowych nt. Zarządzania swoimi emocjami
  • zajęcia zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci i młodzieży doskonalące umiejętności społecznej, Treningu Umiejętności Społecznych
  • zajęcia terapii pedagogicznej uczniów szkół podstawowych w związku z trudnościami w nauce czytania i pisania oraz z grupą ryzyka dysleksji
  • porady dla rodziców na podstawie badań
  • porady bez badań
  • opiniowanie i orzecznictwo
  • konsultacje dla nauczycieli, pedagogów
  • prelekcje
  • obserwacje zajęć

Inne działania:

  • profilaktyka prowadzona w szkołach podstawowych nt. Zarządzania swoimi emocjami dzieci i młodzieży
  • współpraca z innymi specjalistami
  • współpraca z placówkami oświatowymi warsztaty i prelekcje w placówkach oświatowych

mgr AGNIESZKA KUDYK

– doradca zawodowy, terapeuta i diagnosta pedagogiczny

Prowadzi doradztwo zawodowe dzieci, młodzieży a także konsultacje dla rodziców.

Współpracuje ze szkołami realizując warsztaty dla uczniów dotyczących świadomego planowania swojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej. W ramach tej współpracy uczestniczy w spotkaniach z rodzicami oraz radach pedagogicznych. Prowadzi indywidualne konsultacje dla uczniów mających trudności z podjęciem decyzji o wyborze dalszego kierunku kształcenia oraz chcących aktywnie poszukiwać pracy.

Obsługa sekretariatu – inż. Paulina Gardzisz-Brachman – referent

Obsługa sekretariatu – Grażyna Sobik – referent

Główna Księgowa – Patrycja Kuczera-Sobik

Pracownik obsługi – Magdalena Kucharska

 

Skip to content