Nasza Kadra

Dyrektor – mgr Joanna Kowalkowska

Wicedyrektor – mgr Bożena Polaszek

Nasi Specjaliści

mgr JOANNA BRACHMAŃSKA – MIESZCZAK

– psycholog, oligofrenopedagog, tyflopedagog

prowadzi diagnozę psychologiczną dzieci i młodzieży w związku z:

  • zaburzeniami i zakłóceniami rozwojowymi – diagnoza dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  • trudnościami w nauce,
  • specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja rozwojowa),
  • zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD),
  • badaniem dojrzałości szkolnej sześciolatków,
  • indywidualnym tokiem nauki,
  • trudnościami emocjonalnymi,
  • trudnościami wychowawczymi.

Działania postdiagnostyczne:

  • opiniowanie i orzecznictwo,
  • terapia psychologiczna indywidualna i grupowa dla dzieci z trudnościami emocjonalnymi,
  • zajęcia ogólnorozwojowe dla uczniów z trudnościami w nauce,
  • poradnictwo wychowawcze dla rodziców,
  • spotkania psychoedukacyjne dla rodziców, nauczycieli i uczniów,
  • konsultacje i poradnictwo psychologiczne dla nauczycieli, wychowawców oraz instytucji działających na rzecz dziecka i jego rodziny.

mgr MAŁGORZATA GIERAŁTOWSKA

– tyflopedagog, oligofrenopedagog, psycholog

prowadzi diagnozę dzieci i młodzieży z problemami wzrokowymi w zakresie:

  • rozwoju funkcji wzrokowych,
  • funkcjonalnej oceny ostrości wzroku,
  • pola widzenia,
  • widzenia barwnego,
  • ustalenia specjalnych potrzeb związanych z funkcjonowaniem wzrokowym dziecka w szkole

A także zajęcia usprawniające:

  • funkcje wzrokowe,
  • uwagę wzrokową,
  • orientację przestrzenną,
  • koordynację wzrokowo-ruchową,
  • koncentrację uwagi.
  • grafomotorykę.

Inne:

  • poradnictwo dla rodziców i nauczycieli,
  • współpraca z innymi specjalistami,
  • współpraca z placówkami oświatowymi).

mgr SABINA GOCZOŁ

– psycholog, doradca zawodowy, specjalista interwencji kryzysowej

prowadzi diagnozę psychologiczną uczniów szkół podstawowych, gimnazjum i ponadgimnazjalnych w związku z:

  • trudnościami dydaktycznymi;
  • specyficznymi trudnościami w uczeniu się;
  • indywidualnym tokiem nauki;
  • nauczaniem indywidualnym;
  • kształceniem specjalnym;
  • realizacją obowiązku szkolnego poza szkołą;
  • trudnościami emocjonalnymi;
  • diagnozą w kierunku predyspozycji zawodowych uczniów.

Działania postdiagnostyczne:

  • opiniowanie i orzecznictwo;
  • konsultacje dla rodziców, nauczycieli, pedagogów szkolnych;
  • pomoc uczniom w przejściu przez proces decyzyjny odnośnie wyboru kierunku kształcenia i zawodu – rozmowy doradcze;
  • realizacja zajęć warsztatowych między innymi z zakresu profilaktyki, kształtowania umiejętności psychospołecznych, poradnictwa zawodowego, radzenia sobie w sytuacjach trudnych;
  • porady bez badań;
  • pomoc psychologiczna;
  • interwencja kryzysowa;
  • systematyczna współpraca ze szkołami.

mgr JOANNA KOWALKOWSKA

– pedagog

prowadzi diagnozę pedagogiczną  dzieci i młodzieży w związku z:

  • trudnościami w nauce;
  • diagnozą dysleksji;
  • zespołem nadpobudliwości psychoruchowej ADHD;
  • trudnościami  wychowawczymi;
  •  badanie dojrzałości szkolnej sześciolatków.

Działania postdiagnostyczne:

  • zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci i młodzieży doskonalące umiejętności społeczne, zapobiegające agresji;
  • zajęcia terapii pedagogicznej dla uczniów szkół podstawowych w związku z trudnościami w nauce czytania i pisania;
  • spotkania psychoedukacyjne dla nauczycieli i rodziców;
  • porady  dla rodziców w spr. trudności wychowawczych i szkolnych;
  • konsultacje dla nauczycieli).

mgr JOANNA LINDNER

– pedagog,

arteterpeuta i terapeuta zajęciowy,

trener treningu psychologicznego i socjoterapii,

trener umiejętności społecznych,

terapeuta ręki i zaburzeń motoryki małej  I i II stopnia,

trener grafomotoryki

 

Działalność  diagnostyczna

Diagnoza  pedagogiczna dzieci  ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych w związku z :

  • trudnościami w nauce
  • specyficznymi trudnościami w uczeniu się – dysleksja rozwojowa
  • trudnościami emocjonalnymi
  • trudnościami wychowawczymi
  • dojrzałością szkolną  sześciolatków

 

Działalność postdiagnostyczna

  • zajęcia o charakterze terapeutycznym, ogólnorozwojowym  dla  dzieci  i młodzieży
  • trening psychologiczny i socjoterapia
  • TUS
  • warsztaty psychoedukacyjne dla dzieci i młodzieży, rodziców
  • porady dla rodziców na podstawie  badań
  • porady bez badań
  • konsultacje ze specjalistami   szkolnymi, nauczycielami
  • trener Szkoły dla Rodziców i Wychowawców

mgr PAULINA PIWOWAR – SAJDYK

– psycholog

prowadzi diagnozę psychologiczną  dzieci i młodzieży w związku z:

  • trudnościami w nauce;
  • specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja rozwojowa);
  • zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD);
  • indywidualnym tokiem nauki (dzieci zdolne);
  • trudnościami emocjonalnymi;
  • trudnościami wychowawczymi.

Działania postdiagnostyczne:

  • opiniowanie i orzecznictwo;
  • zajęcia psychoedukacyjne, warsztatowe, prelekcje dla uczniów, nauczycieli według zapotrzebowania tematycznego;
  • konsultacje i poradnictwo psychologiczne dla rodziców i nauczycieli).

mgr BOŻENA POLASZEK

– surdologopeda, specjalista terapii ręki, instruktor Masażu Shantala

prowadzi diagnozę logopedyczną i surdologopedyczną dzieci i młodzieży.

Badanie:

  • budowy i sprawności aparatu mownego,
  • czynności fizjologicznych w obrębie narządów mownych,
  • rozumienia i nadawania mowy,
  • artykulacji głosek języka polskiego,
  • analizy, syntezy i pamięci słuchowej,
  • słuchu fizjologicznego i fonemowego,
  • lateralizacji.

Działalność postdiagnostyczna:

  • ocenianie i interpretowanie wyników badań oraz formułowanie wskazań i opinii,
  • terapia indywidualna i grupowa dzieci i młodzieży,
  • praca profilaktyczna i terapeutyczna w zakresie czytania i pisania,
  • trening słuchowy „Słyszę, nie słyszę”.

Inne działania:

  • profilaktyka logopedyczna prowadzona w celu likwidowania bądź zmniejszenia zaburzeń komunikacyjnych dzieci i młodzieży,
  • badania przesiewowe słuchu za pomocą Platformy Badań Zmysłów,
  • doradztwo logopedyczne dla rodziców i nauczycieli,
  • współpraca z innymi specjalistami,
  • współpraca z placówkami oświatowymi).

mgr GRAŻYNA TLOŁKA

– neurologopeda

prowadzi diagnozę logopedyczną i neurologopedyczną dzieci i młodzieży.

Badanie:

  • badanie nadawania mowy:

– aspekt fonetyczny (realizacja głosek),

– aspekt leksykalny (zasób słownictwa),

– aspekt gramatyczny,

– ocena sprawności pragmatycznej (sytuacyjnej, społecznej),

  • badanie rozumienia mowy,
  • badanie stanu oraz sprawności narządów artykulacyjnych,
  • badanie czynności fizjologicznych w obrębie narządów mowy,
  • badanie słuchu fonematycznego i pamięci słuchowej,
  • orientacyjne badanie słuchu,
  • badanie płynności mowy i emisji głosu,
  • badanie praksji i agnozji.

Działania postdiagnostyczne:

– terapia logopedyczna (indywidualna, grupowa) dzieci i młodzież:

  • stymulacja funkcji aparatu artykulacyjnego,
  • kształcenie kompetencji komunikacyjnych,
  • usuwanie zaburzeń mowy,
  • stymulowanie rozwoju mowy i wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy,
  • doskonalenie odpowiedniego poziomu sprawności językowej;

– profilaktyka logopedyczną  w zakresie zaburzeń mowy, wad wymowy, wad rozwojowych narządów artykulacyjnych oraz konsekwencji nieprawidłowej mowy,

– przesiewowe badania słuchu, wzroku i mowy u dzieci, młodzieży oraz osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi przy zastosowaniu  Platformy Badań Zmysłów,

– ocenianie i interpretowanie wyników badań oraz formułowanie wskazań i opinii,

– poradnictwo dla rodziców i nauczycieli placówek oświatowych z terenu Żor).

mgr KATARZYNA ZBIJOWSKA – MUSIAŁ

– oligofrenopedagog, nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, terapeuta pedagogiczny, arteterapeuta, specjalista w zakresie pracy z osobami ze spektrum autyzmu, nauczyciel gimnastyki korekcyjnej

Prowadzi diagnozę pedagogiczną dla dzieci w związku z:
-wczesnym wykrywaniem nieprawidłowości rozwojowych
-udzielaniem porad do pracy korekcyjno-wyrównawczej
-badaniem dojrzałości sześciolatków

Działania postdiagnostyczne:
-zajęcia terapeutyczne dla dzieci stymulujące sferę emocjonalno -społeczną
-zajęcia z arteterapii i technik relaksacyjnych
-zajęcia terapii pedagogicznej dla dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym
-porady dla rodziców na podstawie badań
-porady bez badań
-konsultacje dla nauczycieli i pedagogów

MGR JULIA JANIA – KARWOT

– psycholog

prowadzi diagnozę psychologiczną dzieci młodszych w związku z:

–  wczesnym wykrywaniem nieprawidłowości rozwojowych

–  trudnościami emocjonalnymi

–  trudnościami wychowawczymi

Działania postdiagnostyczne:

  • opiniowanie i orzecznictwo
  • konsultacje dla rodziców
  • pomoc psychologiczna
  • realizacja zajęć warsztatowych z zakresu kompetencji emocjonalnych i społecznych
  • współpraca z placówkami edukacyjnymi

mgr AGNIESZKA KUDYK

– doradca zawodowy, terapeuta i diagnosta pedagogiczny

Prowadzi doradztwo zawodowe dzieci, młodzieży a także konsultacje dla rodziców.

Współpracuje ze szkołami realizując warsztaty dla uczniów dotyczących świadomego planowania swojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej. W ramach tej współpracy uczestniczy w spotkaniach z rodzicami oraz radach pedagogicznych. Prowadzi indywidualne konsultacje dla uczniów mających trudności z podjęciem decyzji o wyborze dalszego kierunku kształcenia oraz chcących aktywnie poszukiwać pracy.

MGR EWELINA NIŚCIGORSKA

neurologopeda, filolog polski, trener biofeedback

DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA
w zakresie:
– nadawania mowy
– sprawności i budowy narządu artykulacyjnego
– artykulacji głosek
– rozumienia mowy
– innych trudności komunikacyjnych
TERAPIA LOGOPEDYCZNA
– usprawnianie motoryki i sprawności aparatu artykulacyjnego;
– korekcja wad wymowy;
-programowanie mowy;
– nauka połykania;
-stymulowanie rozwoju mowy;
-kształtowanie kompetencji komunikacyjnej, kulturowej i językowej.
INNE:
-plastrowanie – kinesiotaping logopedyczny podejściem Esther De Ru;
– trening biofeedback;
-współpraca z innymi specjalistami i rodzicami dzieci.

MGR PATRYCJA JOŚKO

– fizojoterapeuta

 

MGR PAULINA SPYCHALSKA

– pedagog, psychoterapeuta w nurcie psychodynamicznym w trakcie czteroletniego szkolenia, specjalista w zakresie diagnozy, rewalidacji i terapii pedagogicznej oraz psychologii rozwoju dzieci i młodzieży.

Prowadzi diagnozę dzieci w związku z:

– wczesnym wykrywaniem nieprawidłowości psychoruchowych,

– trudnościami w nauce,

– specyficznymi trudnościami w uczeniu się – dysleksja rozwojowa,

– trudnościami społeczno- emocjonalnymi,

– trudnościami wychowawczymi.

 

Działalność postdiagnostyczna:

– opiniowanie i orzecznictwo,

– porady dla rodziców w spr.  trudności edukacyjnych i społeczno- emocjonalnych,

– wsparcie dla nauczycieli i rodziców w zakresie konsultacji, prelekcji oraz realizacja zajęć warsztatowych dla uczniów szkół podstawowych,

– zajęcia korekcyjno- kompensacyjne usprawniające funkcje percepcyjno- motoryczne dla dzieci z klas I-III,

– zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne dla uczniów klas VI- VIII, którzy zmagają się z trudnościami:

– w utrzymaniu prawidłowych relacji interpersonalnych,

– w radzeniu sobie ze stresem/ lękiem,

– mających niski poziom kompetencji społecznych,

– mających niską samoocenę,

– z poczuciem nierozumienia siebie i swoich reakcji,

– zmagających się z niską motywacją do pracy.

 

SEKRETARIAT:

Obsługa sekretariatu – inż. Paulina Gardzisz-Brachman – specjalista

Obsługa sekretariatu – mgr Grażyna Sobik – specjalista

Obsługa sekretariatu – Monika Riemel – referent

 

Główna Księgowa – Patrycja Kuczera-Sobik

Pracownik obsługi – Magdalena Kucharska

Skip to content