Dyrektor – mgr Joanna Kowalkowska
Wicedyrektor – mgr Bożena Polaszek
Nasi Specjaliści
mgr JOANNA BRACHMAŃSKA – MIESZCZAK
– psycholog, oligofrenopedagog, tyflopedagog
prowadzi diagnozę psychologiczną dzieci i młodzieży w związku z:
- zaburzeniami i zakłóceniami rozwojowymi – diagnoza dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- trudnościami w nauce,
- specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja rozwojowa),
- zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD),
- badaniem dojrzałości szkolnej sześciolatków,
- indywidualnym tokiem nauki,
- trudnościami emocjonalnymi,
- trudnościami wychowawczymi.
Działania postdiagnostyczne:
- opiniowanie i orzecznictwo,
- terapia psychologiczna indywidualna i grupowa dla dzieci z trudnościami emocjonalnymi,
- zajęcia ogólnorozwojowe dla uczniów z trudnościami w nauce,
- poradnictwo wychowawcze dla rodziców,
- spotkania psychoedukacyjne dla rodziców, nauczycieli i uczniów,
- konsultacje i poradnictwo psychologiczne dla nauczycieli, wychowawców oraz instytucji działających na rzecz dziecka i jego rodziny.
mgr MAŁGORZATA GIERAŁTOWSKA
– tyflopedagog, oligofrenopedagog, psycholog
prowadzi diagnozę dzieci i młodzieży z problemami wzrokowymi w zakresie:
- rozwoju funkcji wzrokowych,
- funkcjonalnej oceny ostrości wzroku,
- pola widzenia,
- widzenia barwnego,
- ustalenia specjalnych potrzeb związanych z funkcjonowaniem wzrokowym dziecka w szkole
A także zajęcia usprawniające:
- funkcje wzrokowe,
- uwagę wzrokową,
- orientację przestrzenną,
- koordynację wzrokowo-ruchową,
- koncentrację uwagi.
- grafomotorykę.
Inne:
- poradnictwo dla rodziców i nauczycieli,
- współpraca z innymi specjalistami,
- współpraca z placówkami oświatowymi).
mgr SABINA GOCZOŁ
– psycholog, doradca zawodowy, specjalista interwencji kryzysowej
prowadzi diagnozę psychologiczną uczniów szkół podstawowych, gimnazjum i ponadgimnazjalnych w związku z:
- trudnościami dydaktycznymi;
- specyficznymi trudnościami w uczeniu się;
- indywidualnym tokiem nauki;
- nauczaniem indywidualnym;
- kształceniem specjalnym;
- realizacją obowiązku szkolnego poza szkołą;
- trudnościami emocjonalnymi;
- diagnozą w kierunku predyspozycji zawodowych uczniów.
Działania postdiagnostyczne:
- opiniowanie i orzecznictwo;
- konsultacje dla rodziców, nauczycieli, pedagogów szkolnych;
- pomoc uczniom w przejściu przez proces decyzyjny odnośnie wyboru kierunku kształcenia i zawodu – rozmowy doradcze;
- realizacja zajęć warsztatowych między innymi z zakresu profilaktyki, kształtowania umiejętności psychospołecznych, poradnictwa zawodowego, radzenia sobie w sytuacjach trudnych;
- porady bez badań;
- pomoc psychologiczna;
- interwencja kryzysowa;
- systematyczna współpraca ze szkołami.
mgr JOANNA KOWALKOWSKA
– pedagog
prowadzi diagnozę pedagogiczną dzieci i młodzieży w związku z:
- trudnościami w nauce;
- diagnozą dysleksji;
- zespołem nadpobudliwości psychoruchowej ADHD;
- trudnościami wychowawczymi;
- badanie dojrzałości szkolnej sześciolatków.
Działania postdiagnostyczne:
- zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci i młodzieży doskonalące umiejętności społeczne, zapobiegające agresji;
- zajęcia terapii pedagogicznej dla uczniów szkół podstawowych w związku z trudnościami w nauce czytania i pisania;
- spotkania psychoedukacyjne dla nauczycieli i rodziców;
- porady dla rodziców w spr. trudności wychowawczych i szkolnych;
- konsultacje dla nauczycieli).
mgr JOANNA LINDNER
– pedagog
Diagnoza pedagogiczna dzieci ze szkół podstawowych w związku z:
- trudnościami w nauce;
specyficznymi trudnościami w uczeniu się – dysleksja rozwojowa;
trudnościami emocjonalnymi;
trudnościami wychowawczymi.
Działalność postdiagnostyczna:
zajęcia o charakterze terapeutycznym dla dzieci z trudnościami w uczeniu się;
warsztaty psychoedukacyjne dla dzieci, rodziców;
porady dla rodziców na podstawie badań;
porady bez badań;
konsultacje ze specjalistami szkolnymi, nauczycielami.
mgr KATARZYNA LISZKA – HOLECZEK
– psycholog, psychoterapeuta
prowadzi diagnozę psychologiczną dzieci i młodzieży w związku z:
- trudnościami w nauce;
- specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja rozwojowa);
- zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD);
- indywidualnym tokiem nauki (dzieci zdolne);
- trudnościami emocjonalnymi;
- trudnościami wychowawczymi.
Działania postdiagnostyczne:
- opiniowanie i orzecznictwo;
- psychoterapia indywidualna młodzieży z trudnościami emocjonalnymi;
- terapia rodzin– pomoc w rozwiązywaniu rodzinnych trudności, budowanie więzi i prawidłowych relacji rodzinnych;
- zajęcia psychoedukacyjne, warsztatowe, prelekcje dla uczniów, nauczycieli według zapotrzebowania tematycznego;
- konsultacje i poradnictwo psychologiczne dla rodziców i nauczycieli).
mgr PAULINA PIWOWAR – SAJDYK
– psycholog
prowadzi diagnozę psychologiczną dzieci i młodzieży w związku z:
- trudnościami w nauce;
- specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja rozwojowa);
- zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD);
- indywidualnym tokiem nauki (dzieci zdolne);
- trudnościami emocjonalnymi;
- trudnościami wychowawczymi.
Działania postdiagnostyczne:
- opiniowanie i orzecznictwo;
- zajęcia psychoedukacyjne, warsztatowe, prelekcje dla uczniów, nauczycieli według zapotrzebowania tematycznego;
- konsultacje i poradnictwo psychologiczne dla rodziców i nauczycieli).
mgr KATARZYNA PLANICKA – SROGA
– surdologopeda, neurologopeda, surdopedagog, wczesne wspomaganie rozwoju
prowadzi diagnozę logopedyczną i surdologopedyczną dzieci i młodzieży:
- badania przesiewowe mowy dzieci, prowadzone na terenie szkół i przedszkoli,
- badania przesiewowe słuchu programem „Słyszę” za pomocą Platformy Badań Zmysłów na terenie poradni, przedszkoli i szkół,
- diagnozowanie wad mowy i zaburzeń komunikacyjnych o różnej etiologii u dzieci, w tym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Działalność postdiagnostyczna:
- ocenianie i interpretowanie wyników badań oraz formułowanie wskazań logopedycznych, w tym postępowania korekcyjno – terapeutycznego,
- terapia logopedyczna indywidualna i grupowa, dostosowana do potrzeb
i możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, w tym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, - nawiązywanie i realizowanie współpracy z placówkami oświatowymi, współdziałanie z nauczycielami przedszkoli i szkół poprzez warsztaty, prelekcje, konsultacje, obserwacje, pogadanki itp.,
- współpraca z rodzicami w formie spotkań indywidualnych na terenie poradni oraz grupowych w poradni lub szkołach i przedszkolach, w formie prelekcji, pogadanek, warsztatów itp.
- kierowanie klientów poradni do odpowiednich specjalistów z zakresu neurologii, laryngologii, audiologii itp., oraz instytucji typu MOPS, OWI, OREW,
- obejmowanie opieką merytoryczną praktykantów i stażystów).
mgr BOŻENA POLASZEK
– surdologopeda, specjalista terapii ręki, instruktor Masażu Shantala
prowadzi diagnozę logopedyczną i surdologopedyczną dzieci i młodzieży.
Badanie:
- budowy i sprawności aparatu mownego,
- czynności fizjologicznych w obrębie narządów mownych,
- rozumienia i nadawania mowy,
- artykulacji głosek języka polskiego,
- analizy, syntezy i pamięci słuchowej,
- słuchu fizjologicznego i fonemowego,
- lateralizacji.
Działalność postdiagnostyczna:
- ocenianie i interpretowanie wyników badań oraz formułowanie wskazań i opinii,
- terapia indywidualna i grupowa dzieci i młodzieży,
- praca profilaktyczna i terapeutyczna w zakresie czytania i pisania,
- trening słuchowy „Słyszę, nie słyszę”.
Inne działania:
- profilaktyka logopedyczna prowadzona w celu likwidowania bądź zmniejszenia zaburzeń komunikacyjnych dzieci i młodzieży,
- badania przesiewowe słuchu za pomocą Platformy Badań Zmysłów,
- doradztwo logopedyczne dla rodziców i nauczycieli,
- współpraca z innymi specjalistami,
- współpraca z placówkami oświatowymi).
mgr GRAŻYNA TLOŁKA
– neurologopeda
prowadzi diagnozę logopedyczną i neurologopedyczną dzieci i młodzieży.
Badanie:
- badanie nadawania mowy:
– aspekt fonetyczny (realizacja głosek),
– aspekt leksykalny (zasób słownictwa),
– aspekt gramatyczny,
– ocena sprawności pragmatycznej (sytuacyjnej, społecznej),
- badanie rozumienia mowy,
- badanie stanu oraz sprawności narządów artykulacyjnych,
- badanie czynności fizjologicznych w obrębie narządów mowy,
- badanie słuchu fonematycznego i pamięci słuchowej,
- orientacyjne badanie słuchu,
- badanie płynności mowy i emisji głosu,
- badanie praksji i agnozji.
Działania postdiagnostyczne:
– terapia logopedyczna (indywidualna, grupowa) dzieci i młodzież:
- stymulacja funkcji aparatu artykulacyjnego,
- kształcenie kompetencji komunikacyjnych,
- usuwanie zaburzeń mowy,
- stymulowanie rozwoju mowy i wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy,
- doskonalenie odpowiedniego poziomu sprawności językowej;
– profilaktyka logopedyczną w zakresie zaburzeń mowy, wad wymowy, wad rozwojowych narządów artykulacyjnych oraz konsekwencji nieprawidłowej mowy,
– przesiewowe badania słuchu, wzroku i mowy u dzieci, młodzieży oraz osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi przy zastosowaniu Platformy Badań Zmysłów,
– ocenianie i interpretowanie wyników badań oraz formułowanie wskazań i opinii,
– poradnictwo dla rodziców i nauczycieli placówek oświatowych z terenu Żor).
mgr KATARZYNA ZBIJOWSKA – MUSIAŁ
– oligofrenopedagog, nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, terapeuta pedagogiczny, arteterapeuta, specjalista w zakresie pracy z osobami ze spektrum autyzmu, nauczyciel gimnastyki korekcyjnej
Prowadzi diagnozę pedagogiczną dla dzieci w związku z:
-wczesnym wykrywaniem nieprawidłowości rozwojowych
-udzielaniem porad do pracy korekcyjno-wyrównawczej
-badaniem dojrzałości sześciolatków
Działania postdiagnostyczne:
-zajęcia terapeutyczne dla dzieci stymulujące sferę emocjonalno -społeczną
-zajęcia z arteterapii i technik relaksacyjnych
-zajęcia terapii pedagogicznej dla dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym
-porady dla rodziców na podstawie badań
-porady bez badań
-konsultacje dla nauczycieli i pedagogów
mgr Julia Jania
– psycholog
prowadzi diagnozę psychologiczną dzieci młodszych w związku z:
– wczesnym wykrywaniem nieprawidłowości rozwojowych
– trudnościami emocjonalnymi
– trudnościami wychowawczymi
Działania postdiagnostyczne:
- opiniowanie i orzecznictwo
- konsultacje dla rodziców
- pomoc psychologiczna
- realizacja zajęć warsztatowych z zakresu kompetencji emocjonalnych i społecznych
- współpraca z placówkami edukacyjnymi
Wioleta Fryś-Osmałek
- Pedagog, Doradca Zawodowy – terapeuta i diagnosta, trener Treningu Umiejętności Społecznych
Prowadzi diagnozę pedagogiczną dzieci ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych
w związku z:
- trudnościami w nauce
- specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu (dysleksja rozwojowa)
- zakłóceniami emocjonalnymi
- trudnościami wychowawczymi
Działania postdiagnostyczne:
- zajęcia terapeutyczne dla uczniów szkół podstawowych nt. Zarządzania swoimi emocjami
- zajęcia zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci i młodzieży doskonalące umiejętności społecznej, Treningu Umiejętności Społecznych
- zajęcia terapii pedagogicznej uczniów szkół podstawowych w związku z trudnościami w nauce czytania i pisania oraz z grupą ryzyka dysleksji
- porady dla rodziców na podstawie badań
- porady bez badań
- opiniowanie i orzecznictwo
- konsultacje dla nauczycieli, pedagogów
- prelekcje
- obserwacje zajęć
Inne działania:
- profilaktyka prowadzona w szkołach podstawowych nt. Zarządzania swoimi emocjami dzieci i młodzieży
- współpraca z innymi specjalistami
- współpraca z placówkami oświatowymi warsztaty i prelekcje w placówkach oświatowych
mgr AGNIESZKA KUDYK
– doradca zawodowy, terapeuta i diagnosta pedagogiczny
Prowadzi doradztwo zawodowe dzieci, młodzieży a także konsultacje dla rodziców.
Współpracuje ze szkołami realizując warsztaty dla uczniów dotyczących świadomego planowania swojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej. W ramach tej współpracy uczestniczy w spotkaniach z rodzicami oraz radach pedagogicznych. Prowadzi indywidualne konsultacje dla uczniów mających trudności z podjęciem decyzji o wyborze dalszego kierunku kształcenia oraz chcących aktywnie poszukiwać pracy.
Obsługa sekretariatu – inż. Paulina Gardzisz-Brachman – referent
Obsługa sekretariatu – Grażyna Sobik – referent
Główna Księgowa – Patrycja Kuczera-Sobik
Pracownik obsługi – Magdalena Kucharska